Guim Tió

Inquietant, encisador i crític. En Guim Tió va néixer el 1987 a Barcelona. L'any 2005 va començar a estudiar a la Facultat de Belles Arts de la UB i actualment està cursant l'últim any d'especialització en pintura. Basquiat, Bacon o Kupka són alguns dels seus referents mentre que la seva recerca pictòrica parteix de l'interès per la condició humana, tractada amb humor i ànims de provocació. Sovint reflexiona sobre una societat plena de tabús i sotmesa a una tirania visual pròpia de la televisió, de la publicitat i també de les revistes de moda. Després d'endinsar-se en el món infantil en la sèrie pictòrica De gran vull ser nen, va començar a treballar en la sèrie de quadres sobre Bòsnia, L'art dins un conflicte. L'últim projecte que ha fet públic és Magazine, una crítica al món de la moda, on el suport deixa de ser la tela i passa a ser la revista, ara ja es troba immers en un nou treball. I aquest mes de maig exposa conjuntament amb d'altres creadors catalans a Tipos Infames de Madrid. 

Pla A?
  Estic acabant la carrera de Belles Arts, faig de professor de plàstica a un institut i intento que algun dia pugui viure del que faig. 

Inspiracions?
  En l'últim projecte Magazine, em vaig endinsar al món de les revistes de moda per transfomar el concepte de bellesa. Ara estic començant un nou projecte vinculats al món infantil, espero poder-lo ensenyar en breu.

Per què?
  M'imagino que el fet que m'agrada i disfruto pintant és el més important. A part tinc la sort de poder-hi invertir temps i guanyar algun caler.

Suggereix-nos un pla B...
  Crec que ara podem trobar gent molt bona a Catalunya, en el món de la pintura m'encanta l'obra de la Bel Fullana o de la Irene Bou. En la il·lustració tinc la sort d'envoltar-me amb gent com la Maria Diamantes, el Conrad Roset o la Amaia Arrazola que ara farem una exposició a Madrid. Aprofito per fer publicitat: a partir del 13 de maig a tipos infames!
Hi ha un col·lectiu d'art que es diu Penique que val la pena seguir perquè arribaran molt lluny, fan unes instal·lacions que deixen de pedra.

La seva obra: