Negrescolor

Negrescolor o Joan Fernandez, va cursar els estudis d'il·lustració a l'escola Massana. Abans d'iniciar-se com a freelance en el món de la il·lustració va ser soci de la Cooperativa Autogestionaria La Ciutat Invisible, on s'encarregà de tot l'imaginari grafic i visual, mentre combinava aquesta activitat amb la pintura mural i el graffiti. 
Li agrada explorar el llenguatge de les imatges i les possibilitats expressives i poètiques que li ofereix la il·lustració. En els últims anys ha treballat el format cartell, tot i que últimament comença a ficar el cap per el món editorial. Sovint transporta la il·lustració a la pintura de petit i gran format i quan té l'oportunitat, apareix en el món de les galeries. Actualment treballa per fer-se un lloc en el món de la il·lustració professional. 



Pla A?
  Ara com ara em puc dedicar al 100% a dibuixar, encara que amb els temps que venen no descarto haver-ho de convinar amb altres feines. He participat en 3 ocasions del Seminari Internacional d'Il·lustració i Disseny d'Albarracín i no descarto en temps propers complimentar la meva formació amb estudis Universitaris. També m'interesa molt el treballar en projectes col·lectius de caràcter multidisciplinari.

Inspiracions? 
  Ai ai, això dels referent a vegades es una mica perillós... Però suposo que tot aquell que em sembla sincer amb la seva feina i al mateix temps em fa pensar. M'agrada la feina d'aquells creatius que deixen oberta la interpretació de la seva feina, que no et donen respostes sinó que t'obliguen a fer-te més preguntes. El context social-econòmic-polític no només crec que es una font d'inspiració, sinó que els creatius hi tenim certa responsavilitat al respecte.

Per què? 
  A banda que és el que millor se fer, crec que és el mitjà on tinc més capacitat de comunicar i expressar la meva visió particular de la realitat que ens envolta. Crec que el món creatiu et dona la possibilitat de conèixer i descobrir un munt de visions i llenguatges que al mateix temps et fan créixer a tu mateix, t'alimenten la sensibilitat i al cap i a la fi et fan millor persona. Sento la creativitat com allò que em vincula amb el món i amb les persones que m'envolten.

Suggereix-nos un pla B...
  Doncs ara mateix acabo d'arribar d'estar un any fora de Barcelona i em sento una mica fora de joc, però per afinitats crec que no us podeu perdre la feina de l'Ana Yael Zareceansky i l'Ivan Bravo (Rodaments). 

La seva obra: